Fr

BRANDS

Hoet&Hoet creëert de identiteit van de eerste Belgische urban winery

Donderdag 24 Oktober 2019

Hoet&Hoet creëert de identiteit van de eerste Belgische urban winery

Een première. Een wijnmerk uit Brussel. Gudule, dat door Thierry Lejeune boven de doopvont werd gehouden, dankt zijn naam aan de patrones van Brussel, maar ook aan Hoet&Hoet dat het merk van a tot z creëerde. “Een voornaam die echoot op de smaakpapillen, een icoon voor de Brusselse levenswijze, eenvoudig en complexloos”, aldus het bureau. Het bedacht ook de storytelling rond het project om de nieuwe wijn te lanceren op de sociale netwerken.

De biowijn die in Brussel gemaakt wordt, nadat het project tot bloei gebracht werd door Greenbizz, is het resultaat van assemblages. In totaal worden elf cépages uit zeven Franse regio’s gebruikt voor vijf cuvées: Afterwork en Terrasse (wit), Après-midi au Parc (rosé), Retour du Marché (rood), Dîner en Ville (rood) en Soirée à l’Opéra (wit).

Gudule Winery wil zijn toekomstige producties een Europese dimensie geven en koestert ook plannen voor een sprankelende wijn. Op termijn mikt de start-up op een jaarlijkse productie van 30.000 flessen.

Archief / BRANDS