Fr

INTELLIGENCE

Verzorgings- en schoonheidsproducten: online consumenten verkiezen duurzame en inclusieve producten

Woensdag 23 Oktober 2019

Verzorgings- en schoonheidsproducten: online consumenten verkiezen duurzame en inclusieve producten

Volgens een onderzoek dat Teads in samenwerking met Global Web Index voerde in acht landen (Frankrijk, Duitsland, Italië, het Verenigd Koninkrijk, Brazilië, de Verenigde Staten, Mexico en Japan) bij 4500 vrouwelijke consumenten van 16 tot 64 jaar, zijn duurzaamheid, geschiktheid (in de zin van zoeken en passen) en inclusie voortaan de sterke waarden die het nieuwe consumptiegedrag bepalen.
 
Nog volgens de resultaten is de prijs de voornaamste aankoopfactor, maar maken de consumenten significante keuzes op basis van de drie eerder genoemde criteria: ze zijn bereid om meer te betalen voor ecologische verpakkingen en producten op basis van natuurlijke, biologische ingrediënten. De mogelijkheid om de producten te zien, aan te raken en te voelen, is een van de voornaamste argumenten waarom ze besluiten een product te kopen. Tot slot verlangen ze een groter productassortiment zodat ze kunnen uitdrukken wie ze zijn.
 
Het onderzoek bevestigt dat reclame en technologie een cruciale rol spelen in de ontdekking van een product, ook al blijven aankopen in de winkel doorslaggevend. Zes consumenten op tien zeggen open te staan voor augmented reality apps en chatbots die hen helpen bij hun aankoopparcours. Verder toont de studie dat video het populairste reclameformaat is dat het best in staat is tot actie te leiden – een vaststelling die niet mag verbazen in een studie van Teads.
 
Andere insights: 43% van de consumenten wordt beïnvloed door online news (door de redactionele content zelf of door een reclameboodschap die erin staat). Slechts 17% ontdekt nieuwe producten via influencers op de sociale netwerken. 37% zegt zich ecologisch verantwoord op te stellen tegenover schoonheid en verzorging (milieuvriendelijke verpakkingen, natuurlijke ingrediënten…) en 52% verklaart zich bereid meer te betalen voor duurzame en milieuvriendelijke producten. 76% gaat over tot actie na het zien van een videoreclame.

Archief / INTELLIGENCE