Fr

INTELLIGENCE

Rebalance the media mix: Magnetic doet er een schep bovenop

Woensdag 23 Oktober 2019

MagazineMedia, het content marketingplatform van We Media, vestigt de aandacht op ‘Attention Pays’, het onderzoek gepubliceerd door zijn Britse evenknie Magnetic Media. Net zoals Ebiquity of naar het voorbeeld van de Franse CSA-studie die tijdens de laatste editie van MAGnify werd voorgesteld, hamert die op de meermaals aangehaalde noodzaak om de mediabudgetten opnieuw in evenwicht te brengen (on- vs offline).

De studie focust – logischerwijze – op de magazinepers, een medium waarin veel te weinig geïnvesteerd wordt in het Verenigd Koninkrijk (volgens Magnetic heeft het een marktaandeel van 3%), en op twee sectoren, beauty en finance. Eerstgenoemde koestert traditioneel een grote voorliefde voor magazines, laatstgenoemde veel minder. Volgens het onderzoek kan een plan met magazinepers de ROI boosten van 96 naar 164% in beauty en van 32 naar 68% voor finance. Meer details hier.

Archief / INTELLIGENCE