Fr

MEDIA

Amazon, meer dan een winkelsite, een volwaardige speler in SEA

Donderdag 17 Oktober 2019

Amazon, meer dan een winkelsite, een volwaardige speler in SEA

In Frankrijk lanceerde Amazon zopas Amazon Channels – een aanvullende abonnementendienst bij de betaalzenders en SVOD-diensten voor diegenen die al een abonnement hebben op Amazon Prime.
 
Dit soort formules dat voor het eerst ingehuldigd werd in de Engelstalige landen, Duitsland, Oostenrijk, Japan en Mexico, met een aanbod van meer dan 300 zenders in totaal in deze verschillende landen, maakt het mogelijk om binnen een enkel platform content van verschillende zenders en uitgevers te verzamelen, met een enkele interface en facturering.
 
Een MAD van 13% in SEA in de States
Als we een recent verslag van eMarketer mogen geloven begint Amazon een significante speler te worden op de Amerikaanse search-markt, met een marktaandeel van naar schatting 13%. Dat is veel minder dan Google (dat ruimschoots overheerst, met een marktaandeel van meer dan 73%), maar ver voor Microsoft, Verizon of Yelp.
 
De groei van de reclame-inkomsten van Amazon zijn dit jaar naar schatting 30% bedragen. Volgens eMarketer is deze doorbraak te verklaren door het feit dat de meeste zoektochten naar producten op Amazon beginnen. “De reclame-inkomsten van Amazon stijgen sterk, omdat adverteerders de consumenten kunnen bereiken op het moment waarop ze een product zoeken, op het moment waarop ze klaar zijn om te kopen”, aldus eMarketer dat ook verwijst naar “betere meet- en targetingtools”. En dan hebben we het nog niet gehad over de duizelingwekkende mogelijkheden van Voice en zijn Alexa-gamma.

Archief / MEDIA