Fr

BRANDS

Bon & Viv hangt klanten aan de leugendetector (Focalys)

Woensdag 16 Oktober 2019

Bon & Viv hangt klanten aan de leugendetector (Focalys)

In augustus lanceerde Bon & Viv een wedstrijd in de Verenigde Staten. Het vroeg meer bepaald aan 50 vrijwilligers om zijn Spiked Seltzer Classic frisdrank te proeven en ook het drankje White Claw Pure van zijn concurrent, om vervolgens hun favoriet te kiezen. De deelnemers waren tijdens de test met een leugendetector verbonden. Om de 1000 dollar die op het spel stond te winnen, moest men de voorkeur geven aan de frisdrank van de concurrent. Enkele deelnemers die Spiked Seltzer verkozen, probeerden te liegen. Slechts vier White Claw liefhebbers waren wel degelijk te vinden voor de smaak van White Claw.

Alles werd uiteraard gefilmd en aldus verspreid via de sociale media van Bon & Viv en dit onder de hashtag #SeltzerShowdown. Het filmpje toont de reacties van sommige kandidaten die de test ondergaan.
 
Door een leugendetector te gebruiken om de concurrentie te slim af te zijn, en de ervaring vervolgens viraal te laten gaan op de sociale media, valoriseert het merk op een slimme manier zijn product met behulp van consumenten. En, mooi meegenomen, het vermeed ook om te moeten investeren in een dure reclamecampagne.

Archief / BRANDS