Fr
Close

AWARDS

Effie Awards Europe: 4 Gold voor LDV United en Special Olympics

Woensdag 16 Oktober 2019

Effie Awards Europe: 4 Gold voor LDV United en Special Olympics

Gisteren werden in Brussel de winnaars van de Euro Effies uitgereikt. Ons land viel er vijf keer in de prijzen, hoofdzakelijk dankzij LDV United dat zomaar even vier Gold mee naar huis kreeg. Dat was te danken aan twee campagnes voor Special Olympics: ‘Play Unified’ dat Gold haalde in Entertainment, Sports & Leisure, Small Budget en Positive Change Europe-Social Good-Non-Profit. In deze laatste categorie haalde het Antwerpse bureau ook een Gold met het overbekende ‘Dare to Sponsor’. Petra De Roos (MD, LDV): "“De bekroning met een Euro-Effie maakt duidelijk hoe universeel emotioneel de snaar is die we geraakt hebben met de campagnes. Een menselijke aanpak die over de landsgrenzen heen werkt. Supertrots op.”

De vijfde Belgische award van de avond was voor Ogilvy Social Lab en Philips die een Bronze kregen voor hun ‘RTMC In-house Digital Marketing Solution’ in de nieuwe competitie Marketing & Business Solutions. Het bureau benadrukt dat het de eerste keer is dat een in-house team voor social marketing erkend wordt door de Effie Awards Europe voor zijn innovatie in performance marketing.

Nog even vermelden dat McCann Worldgroup verkozen werd tot Agency of the Year (op twee stond ons eigen LDV United)  en dat de jury een prestigieuze Grand Effie toekende aan 'Like Brands' 2011-2018 van McCann UK voor Aldi.

Het volledige palmares staat hier.

Archief / AWARDS