Fr

MEDIA

JCDecaux engageert zich ten voordele van het klimaat en stapt in de RE100

Dinsdag 8 Oktober 2019

JCDecaux engageert zich ten voordele van het klimaat en stapt in de RE100

Ter gelegenheid van de Week van het Klimaat die enkele weken geleden plaatsvond in New York, kondigde JCDecaux NV aan dat het toegetreden is tot de RE100 – de internationale coalitie voor bedrijven die zich inzetten voor de productie van 100% duurzame elektriciteit. Daarbij benadrukt de groep zijn engagement om tegen 2022 volledig in zijn elektriciteitsverbruik te voorzien met duurzame elektriciteit. Dit beleid dat vijf jaar geleden al ingevoerd werd, zorgt ervoor dat vandaag al 69% van het verbruik aldus gedekt wordt.
 
JCDecaux is ook de eerste externe communicatiegroep die toetreedt tot de RE100.
 
“Aangezien het stadsmeubilair nu 80% van ons energieverbruik vertegenwoordigt, zijn maatregelen inzake energie-efficiëntie bij het ontwerp en het gebruik van dit meubilair net als de neutralisering van de uitstoot essentiële uitdagingen voor onze strategie”, aldus de groep.
 
Het bedrijf engageerde zich meer bepaald om het energieverbruik van zijn analoge meubilair te beperken door de bestaande verlichting te vervangen door LED-verlichting en er slimme verlichtingsoplossingen in te integreren. Daardoor verbetert het energieverbruik van het meubilair met meer dan 60%. Wat het digitale meubilair betreft, diens inplanting wordt volgens de groep onderworpen aan een selectieve en premium strategie. De schermen worden geselecteerd op basis van strenge criteria inzake kwaliteit en energie-efficiëntie. Dat garandeert een elektriciteitsverbruik dat perfect aansluit bij de geleverde diensten en de beoogde toepassing.
 
Jean-François Decaux, voorzitter van het directiecomité van JCDecaux, herinnerde eraan dat de CO²-uitstoot van de groep met 33% gedaald is ten opzichte van 2017 en dat het zowat gehalveerd is sinds 2014.

Archief / MEDIA