Fr
Close

BRANDS

Wunderman Thompson en TBWA in ecosysteem voor #TelenetGO

Woensdag 2 Oktober 2019

Wunderman Thompson en TBWA in ecosysteem voor #TelenetGO

We kennen al even het belang van de ‘flow’ bij Telenet. De operator aarzelt echter niet om een andere richting uit te gaan. Of om mee te zijn met de tijdsgeest. Deze nieuwe lancering demonstreert dit.
 
#TelenetGO is het resultaat van een samenwerking tussen zijn twee bureaus Wunderman Thompson en TBWA. Het is strikt genomen geen nieuw product, maar eerder een filosofie, aldus Manuel Ostyn, CD bij Wunderman Thompson. Of een programma om precies te zijn, dat ‘Slimmer met uw schermen’ gedoopt werd. Het bestaat uit een reeks initiatieven die gericht zijn op het optimaal benutten van de technologie, maar ook aansporen om af en toe in een digitale detox modus te gaan.
 
Het aanbod bestaat uit masterclasses met Thorben de Berkel, het genie van Fortnite, en de fotograaf-Instagramster Raia Maria Laura, evenals smart talks met onder andere professor Mariek vanden Abeele (Universiteit van Tilburg) en strateeg Bert Pieters (Mediawijs)… Daarnaast zijn er ook ‘slimme oplossingen’ ontwikkeld door Telenet om de strijd aan te binden met phubbing, sextortion of cyberpesten, waaronder de Phub'd-app (iOS en Android).
 
De lancering van het programma wordt ondersteund door een nationale campagne waarin een spot centraal staat die een liefdesverklaring is aan onze schermen. De spot werd geregisseerd door de Amerikaan Brigg White, alsook een reeks social video’s (waarvan er hieronder enkele te zien zijn).
 
Nathalie Rahbani, director brand, media & communications: “Het lanceren van #TelenetGo gaat over verantwoordelijkheid nemen. Vanuit een commercieel oogpunt wil je natuurlijk dat je klanten je producten volop gebruiken, maar maatschappelijk gezien moet je ook kunnen toegeven dat het soms wat minder kan.”
 
“Bij een klant gaan vertellen dat ze in hun volgende campagne mensen moeten aansporen om hun producten niet te veel te gebruiken, dat is spannend. Behalve als die klant Telenet is. Dat een marktleider dit durft doen, is ongelooflijk straf”, aldus Manuel Ostyn. Zijn alter-ego Jan Macken, creatief directeur TBWA, herinnert eraan dat zijn bureau al jaren samenwerkt met Telenet om meer uit zijn producten en diensten te halen. “De huidige evolutie naar ‘beter’ en soms zelfs een beetje minder maakt een sterk emotioneel verhaal mogelijk. Dit is een liefdesverklaring aan onze schermen en weerspiegelt de dagelijkse realiteit van onze klanten”, aldus nog Macken.

Archief / BRANDS