Fr
Close

MEDIA

UK: Uitgeversgroep DC Thomson lanceert glossy voor 55-plussers

Donderdag 26 September 2019

UK: Uitgeversgroep DC Thomson lanceert glossy voor 55-plussers

Opmerkelijk. Amper enkele weken nadat IT Media aankondigde de printversie van Marie Claire UK stop te zetten, pakt de Schotse uitgeversgroep DC Thomson uit met een nieuw glossy en premium maandblad voor vrouwen van 55 en ouder. De eerste editie van Platinum verscheen woensdag onder de slogan ‘Live, look en feel fabulous’ (in dezelfde geest als de 'Think smart, look amazing' van MC, toch?) met een oplage van 250.000 exemplaren en wordt ondersteund door een aanzienlijke marketingcampagne van Wire.

Volgens de persgroep beantwoordt de titel aan een onvervulde behoefte in de markt: de beoogde doelgroep is het gewend van magazines te lezen en houdt van print; onderzoek zou naar verluidt uitwijzen dat ze magazines lezen beschouwen als een vorm van beloning of me-time. Ander argument: vrouwelijke 55-plussers zouden zich meestal slecht vertegenwoordigd voelen in de media, terwijl ze in feite in de fleur van hun leven zijn en koopkrachtiger dan pakweg hun dertigjarige seksegenoten.

Archief / MEDIA