Fr
Close

AWARDS

Na Cannes zet Burger King ook de Clio Awards in vuur en vlam

Donderdag 26 September 2019

Na Cannes zet Burger King ook de Clio Awards in vuur en vlam

De Clio Awards maakten de namen bekend van de winnaars van hun Grands en hun speciale prijzen. McCann New York en BBDO werden respectievelijk verkozen tot Bureau en Netwerk van het jaar. Grote winnaar van deze editie is Burger King dat als Adverteerder van het jaar naar huis gaat. Verder mag de keten een pak andere prijzen in zijn koffer steken, waaronder twee Grand Clio (Digital/Mobile en Direct) voor de ‘Whopper Detour’ van FCB NY.

Droga5 NY krijgt ook twee Grand met de New York Times, in Film met ‘The Truth Is Worth It’ en in Partnerships & Collaborations met ‘Read More. Listen More.
De andere Grand zijn ook geen onbekenden: ‘Blue Heart’ van Farm League voor Patagonia (Branded Entertainment), ‘Insta Novels’ van Mother NY voor The NY Library (Design), ‘Lessons for Good’ van Publicis Italy voor Leroy Merlin (Experiential/Events), ‘Breast Cancer Awareness’ van Stella McCartney (Fashion & Beauty), ‘Changing the Game’ van McCann NY voor Microsoft (Innovation), ‘Viva La Vulva’ van AMV BBDO voor Libresse (Integrated), ‘Air Max Graffiti Stores’ van AKQA voor Nike (OOH), ‘A World Without Borders’ van O&M Mexico voor Aeromexico (PR) en het geniale ‘Philly Philly’ van W+K NY voor Bud Light (Social).

Eigenaardig genoeg haalde ‘Dream Crazy’ van W+K voor Nike enkel een Silver en een Bronze in Film.

Archief / AWARDS