Fr

BRANDS

Chipotle genereert 104 miljoen views in een week tijd (Focalys)

Donderdag 26 September 2019

Chipotle genereert 104 miljoen views in een week tijd (Focalys)

Nadat het eerder op Instagram en Youtube had laten zien hoe haar medewerkers de gerechten inpakken, nodigde de keten Chipotle Mexican Grill de gebruikers van de app TikTok uit om te proberen een Chipottle gerecht in te pakken met de aluminium verpakking die ook in de restaurants van de keten wordt gebruikt en dit op de tonen van een song. Deze ‘lid-flipping’ uitdaging (letterlijk een deksel omdraaien) werd gepromoot op de sociale media via de influencer David Dobrik en de hashtag #ChipotleLidFlip.

We vermelden dat de fastfoodketen gedurende de actie gratis leveringen aanbood en dit voor alle bestellingen van 10 dollar of meer.

De actie van Chipotle groeide uit tot een succes met 110.000 gedeelde video’s en 104 miljoen views op de sociale media en dit in amper zes dagen. De resultaten zijn niet geheel onverwacht aangezien TikTok 700 miljoen actieve gebruikers wereldwijd telt. De app is uitgegroeid tot de meest gedownloade app van de planeet (meer dan 1 miljard in totaal). Een goudmijn dus voor adverteerders die zich richten naar Gen Z.

Archief / BRANDS