Fr

AWARDS

Global Creativity Report bis: het loont de moeite!

Dinsdag 24 September 2019

Global Creativity Report bis: het loont de moeite!

Gisteren hadden we het over de publicatie van het Global Creativity Report 2019 door de organisatoren van de Cannes Lions. Dat omvat om te beginnen de winnende campagnes waarover we het al uitgebreid hadden (zie daarvoor onze rubriek Direct from Cannes op mm.be), maar presenteert ook een hele reeks nieuwe creatieve rankings. Zo leren we bijvoorbeeld dat België wereldwijd op de 18de plaats staat, naast Zuid-Afrika en Thailand, op dezelfde plaats als in 2018.
 
Bij de bureaus stellen we vast dat de top van de creatiefste Europese groepen overheerst wordt door twee Londense - AMV BBDO en FCB Inferno -, voor LolaMullenLowe Madrid, Scholz&Friends Berlijn en adam&eve DDB Londen dat verbazend genoeg ‘slechts’ vijfde is wereldwijd.
 
Bij de people komen ’s werelds beste creatieven van W+K Portland dat dit jaar zowel Agency en Independent Agency of the Year was. Het gaat om de CD’s Alberto Ponte en Ryan O'Rourke, copy Dylan Lee en AD Sara Philips.
 
Vermelden we nog de regisseursranking met bovenaan de Amerikanen Bryan Buckley (Hungry Man) en Jonathan Klein (Partizan), en natuurlijk de fantastische Britse Kim Gehrig (Somesuch) aan wie we ‘Viva La Vulva’ of ‘Dream Crazier’ danken.

Archief / AWARDS