Fr

BRANDS

Avail: Torfs innoveert met zijn nieuwe shoppingplatform

Woensdag 18 September 2019

Avail: Torfs innoveert met zijn nieuwe shoppingplatform

De e-commerce sector is alweer een concept rijker. Schoenen Torfs lanceert immers in samenwerking met 9.5 Ventures een internationaal ‘social selling’ platform voor opkomende modemerken. Aan het hoofd van Avail – een naam die verwijst naar het Engelse woord voor helpen, baten - staat Noëmie Haverhals (foto) die in juni nog samen met Dilan Sakar de titel van Young Marketeer of the Year in de wacht sleepte in Cannes. Als CEO leidt ze een zevenkoppig team dat opereert vanuit Antwerpen en kan rekenen op de steun van een aantal freelancers en een duo dat in Londen op zoek gaat naar interessante merken.

Meer dan als een simpele e-shop definieert Avail zich als een online marktplaats die jonge modemerken en curators bij elkaar wil brengen in de vorm van een social selling platform. Dat vertegenwoordigt meer dan 30 Europese modemerken en meer dan veertig curators, stuk voor stuk vrouwen met een eigen stijl die elk een microstore kunnen creëren met spullen uit de collecties van de vertegenwoordigde merken, waarmee ze consumenten kunnen inspireren en en hun favoriete stuks van de modemerken showcasen om deze aan te prijzen.

Geïnteresseerde bezoekers kunnen doorklikken naar de pagina waarop hun favoriete producten; curators krijgen een percentage per product dat via hun microstore verkocht wordt. Iedereen kan overigens een profiel als curator aanmaken. Noëmie Haverhals, CEO van Avail: “Avail is een radicale heruitvinding van ‘social selling’ en een disruptie van bestaande retailmodellen in de modesector. We zetten ons duidelijk af tegen gesponsorde mega-influencers, big brands, en fast fashion.

Avail richt zich vooral tot millennials en GenZ. “Millennials en generatie Z zijn op zoek naar authentieke, opkomende merken, waarmee ze zich kunnen onderscheiden van de massa. Ze vinden deze terug op een creatief platform dat hen toont wat er nu ‘trending’ is in mode, via content gebracht door modefanaten waarmee ze zich echt kunnen identificeren”, aldus de jonge CEO.

De lancering van Avail wordt ondersteund door een PR-luik en een online campagne, bestaande uit social advertising via FB, Instagram en YouTube, ook via de eigen kanalen van de curatoren.

Archief / BRANDS