Fr

BRANDS

Kieser Training verlicht de pijn van mobiele gebruikers met gratis content (Focalys)

Woensdag 18 September 2019

Kieser Training verlicht de pijn van mobiele gebruikers met gratis content (Focalys)

De fitnessketen Kieser Training lanceerde in april een vernieuwend branded utility programma dat gericht was naar Zwitserse mobiele gebruikers en dit onder de naam ‘Read upright’. Het doel was om te helpen bij de bestrijding van rugpijn.

Het merk vertrok van de vaststelling dat de houding die we aannemen bij het veelvuldige gebruik van onze telefoons nekpijn en andere pijntjes veroorzaakt. Kieser Training wilde deze blessures voorkomen door haar expertise te delen. Het merk sloot partnerships met websites van de persgroep Tamedia Group (The Bund, Tages Anzeiger ...). Wanneer een gebruiker een online artikel wenste te kopen, werd hij bij de betaling aangespoord om recht voor het scherm te staan en zijn telefoon verticaal te houden om aldus de content gratis te krijgen.

De actie werd mogelijk gemaakt door de gyroscoopsensoren van de iPhones en Android-toestellen. In de praktijk werd de gebruiker aangespoord om de positie van de smartphone te verhogen. Het doel is om mensen aan te moedigen hun hoofd en rug recht te houden om aldus te voorkomen dat ze al het gewicht op hun ruggengraat leggen.

In plaats van te sensibiliseren via een traditionele campagne, zet Kieser Training gebruikers onmiddellijk tot actie aan, meer bepaald door te zeggen dat ze hun lichaamshouding moesten aanpassen. De impact van de actie is groot, aangezien ze plaatsvindt op het moment dat de gebruiker vol ongeduld wacht op zijn content. De gebruiker wordt vervolgens twee keer beloond: gratis artikels en een betere gezondheid.

Archief / BRANDS