Fr

PARTNER CONTENT

Summer Sales: Yves Rocher boost zijn online zichtbaarheid dankzij Gamned!

Woensdag 18 September 2019

Summer Sales: Yves Rocher boost zijn online zichtbaarheid dankzij Gamned!

Ter gelegenheid van de zomerkoopjes vertrouwde het Benelux-filiaal van Yves Rocher het beheer van zijn display reclamecampagne toe aan Gamned!. Het merk dat gespecialiseerd is in plantaardige cosmetica, wilde zijn zichtbaarheid versterken en de traffic boosten tijdens een druk beconcurreerde sleutelperiode van het jaar. Gamned! ontwierp en ontrolde een nationale gekwalificeerde campagne in programmatic waarmee Yves Rocher 6 miljoen mensen bereikte en meer dan 26 000 gekwalificeerde bezoeken genereerde: een zeer geslaagde eerste samenwerking!

Als historische speler in de postorderverkoop veranderde Yves Rocher zijn retailaanpak revolutionair, om zijn leiderspositie inzake Plantaardige Cosmetica ® te kunnen behouden, meer bepaald dankzij zijn CRM-strategie. Het merk vernieuwde het concept van zijn verkooppunten en koos voor een e-commerce strategie die zich baseert op een gepersonaliseerde omnichannel online ervaring. Deze aanpak bleek lonend, want in 2018 werd Yves Rocher door de consumenten in België herverkozen tot ‘best retailer’ en ‘best webshop’. De Belgische site vertegenwoordigt nu een bereik van honderdduizenden unieke bezoekers per maand.

De online verkoop van cosmetica is hoger dan ooit (de verkoop in het Health & Beauty-segment steeg vorig jaar nog met 35% in België) en het merk Yves Rocher dat zich al heel snel positioneerde op basis van digital, nam een flinke voorsprong op de rest. Die wil het behouden. Het e-commerce team wilde van de koopjesperiode – waarin er intensief gewinkeld wordt – gebruikmaken om Gamned! de uitwerking en het beheer van een digitale reclamecampagne toe te vertrouwen. Resultaat: toenemende verkoopcijfers dankzij display en de werving van nieuwe klanten.

Gamned! bedacht dus een strategie op maat rond twee pijlers:
 
- De rekrutering van een publiek dat affiniteit heeft met het merk (doelgroep van stedelijke geconnecteerde vrouwen tussen 18 en 54 jaar met interesse voor natuurlijke cosmetica en schoonheidsproducten) in een premium omgeving die aansluit bij het merkuniversum (sites rond cosmetica, koken, news, enzovoort), zowel Frans- als Nederlandstalig. 

- Re-messaging van het publiek om zichtbaarheid te veroveren en meer gekwalificeerde bezoeken aan de sites van Yves Rocher België en Nederland te genereren. 

“Vandaag heeft Yves Rocher de manier waarop het communiceert volledig veranderd en digital heeft een impact op alle vakgebieden binnen het bedrijf. Daarom wilden we ons laten begeleiden door een expert zoals Gamned!. Deze eerste samenwerking was een succes en heeft ons tijdens de zomerkoopjes een veel hoger zichtbaarheidspercentage opgeleverd dan de gebruikelijke gemiddelden”, aldus Clara Skoglund, Head of Digital & E-commerce van het Yves Rocher Benelux-filiaal.

Archief / PARTNER CONTENT