Fr

BRANDS

Renault zendt voor het eerst een campagne in gelimiteerde editie uit (Focalys)

Woensdag 11 September 2019

Renault zendt voor het eerst een campagne in gelimiteerde editie uit (Focalys)

De Megane R.S. Trophy is een model van Renault dat snelheid in zijn dna heeft. De wagen wordt eind 2019 op de markt gebracht op amper 500 stuks. Deze notie van exclusiviteit werd ook doorgetrokken op de sociale media van de autoconstructeur. Daarop waren van 4 juli tot 4 augustus acht video’s te zien die verdwenen zodra ze 500 views of interacties behaalden. Enkel de snelste en meest geconnecteerde mensen hebben dus de nieuwe Megane tot in de kleinste details kunnen ontdekken. Een virale mini-film verzekerde de trafiek naar de campagne.
 
Verder werd er voor de gelegenheid een Instagrampagina gecreëerd die enkel voorbehouden was voor de eerste 500 volgers. De meest betrokken fans konden er exclusieve content over het voertuig ontdekken.
 
In een tijdperk waarin merken op zoek zijn naar manieren om de views van hun reclamespots op de sociale media te ontdekken, kiest Renault op een gedurfde wijze voor de omgekeerde aanpak. Dankzij het lage aantal toegelaten views is het mogelijk om onmiddellijk de aandacht van de fans van autosport te trekken. Die delen de info dan vervolgens met hun peers en volgers.

Archief / BRANDS