Fr

BRANDS

Zalando in alle vrijheid

Woensdag 11 September 2019

Zalando in alle vrijheid

Voor zijn nieuwe herfst-wintercampagne onthulde Zalando zijn nieuwe merkpositionering en slogan: ‘Free to be’. Die is gemaakt in samenwerking met Grey London. De campagne zet de moed en zelfzekerheid van diegenen die gekozen hebben om zichzelf te zijn in de schijnwerpers, meer bepaald diegenen die zich kleden hoe ze willen, los van hoe anderen hen beoordelen.
 
‘Free to be’ bestaat uit een tv-spot die geregisseerd werd door Georgia Hudson die bekend is van zijn werk voor Nike, Under Armour en P!iNk. De spot toont vijf beroemdheden: de mannequins Adwoa Aboah, Alice Hurel, Felicity Hayward en Rain Dove en de danser Leroy Mokgatle. De productie herinnert aan het belang om vrij te zijn om jezelf uit te drukken.
 
De beelden van de campagne werden geschoten door James Pearson-Howes die de vrijheid en energie van sterke persoonlijkheden wist te vatten.
Die persoonlijkheden zijn de activiste rond ‘body positivism’, Emily Bador, en Frances Dunscombe die op haar 82ste een carrière als model begon.
 
De campagne werd onthuld op 11 september. In België loopt ze vanaf 15 september op televisie, in affichage en op de sociale media.

Archief / BRANDS