Fr
Close

TRAINING&BOOKS

GroupM publiceert zijn Brand Safety Guide

Dinsdag 10 September 2019

GroupM publiceert zijn Brand Safety Guide



De Brand Safety Guide van GroupM wil de best practices aanreiken om organisaties te beschermen tegen eventuele financiële, juridische en reputatierisico’s waarmee investeringen in het digitale ecosysteem gepaard gaan. Het document dat 36 pagina’s telt, analyseert bovendien de impact van de recente veranderingen in kwesties als maatschappelijke verantwoordelijkheid, programmatic, privacy, data en reclamefraude.
 
Zo schat GroupM het globale ad fraud risico op 22,4 miljard dollar, met een gemiddelde fraude van bijna 11%. Het mediabureau van WPP vindt dat merken een zero tolerantie inzake brand safety moeten hanteren voor reclame in de buurt van schadelijke content. Ook al is het moeilijk een nulrisico te garanderen, toch zal dit uitgangspunt het mogelijk maken potentiële problemen te verzachten, aldus GroupM.
 
Wat de GDPR betreft, en los van de hoofdpijn die hij veroorzaakt heeft (sic), denkt GroupM dat deze maatregel merken verplicht heeft prioriteit te geven aan privacy, door nieuwe normen voor bereik van derden, de dataleveranciers, aan te reiken, en de consumenten meer transparantie te bieden.
 
Nog even deze opmerking vermelden: de sociale platformen zijn tegelijk de omgeving met de meeste risico’s maar staan ook het meest open voor metingen van derden.
 
GroupM preciseert dat het verslag volgt op de creatie in juni van de Global Alliance for Responsible Media, dat het mediabureau van WPP mee oprichtte.
 
De gids is hier beschikbaar.

Archief / TRAINING&BOOKS