Fr

BRANDS

Havaianas transformeert een kunstwerk in m-commerce site (Focalys)

Woensdag 4 September 2019

Havaianas transformeert een kunstwerk in m-commerce site (Focalys)

In de Verenigde Staten kwam Havaianas innovatief uit de hoek door vakantiegangers uit Californië een origineel m-commerce-apparaat aan te bieden. Dat werd ‘Step into Summer’ genoemd en bestond uit een enorm vloerschilderij van popartiest Buff Monster. Dat was de hele zomer lang aanwezig aan de ingang van Venice Beach Boardwalk, de drukste plek in Zuid-Californië na Disneyland.

Een bord in de buurt vroeg voorbijgangers om in te loggen bij StepIntoSummer.com en vervolgens over het kunstwerk te bewegen met hun favoriete details. Dankzij de kunstmatige intelligentietechnologie van Google Vision konden ze de Havaianas-sandalen of slippers zien die overeenkwamen met de kleuren en stijlen van het geselecteerde onderdeel op hun smartphone. Die konden ze dan ter plaatse bestellen op een m-commerce-site. ...

Mobiele gebruikers kregen ook advies van styliste Tara Swennen over de gepresenteerde modellen. Er waren ook merkambassadeurs aanwezig om de deelnemers te begeleiden bij hun aankoop.

De actie doet denken aan die van Nike in Sao Paulo. Volgens hetzelfde principe stelde het merk fans in staat Air Max sneakers rechtstreeks te bestellen via de graffiti van kunstenaars. Deze twee ongebruikelijke acties effenen het pad voor nieuwe winkelervaringen op basis van artistieke media die tot dusver amper in overweging genomen werden.

Archief / BRANDS