Fr

CREATIONS

mortierbrigade of FamousGrey: wie bakte het snelst?

Maandag 2 September 2019

mortierbrigade of FamousGrey: wie bakte het snelst?

Wie heeft wie gekopieerd? Dat is de vraag die veel mensen zich stelden, onder andere op de sociale netwerken, sinds mortierbrigade op 29 augustus ‘The Safety Cake’ online lanceerde, terwijl FamousGrey van zijn kant de nakende lancering van ‘The Slow Down Cake’ aankondigde op de Facebook-pagina van Volvo. Beide zijn sensibiliseringscampagnes voor verkeersveiligheid, gebaseerd op hetzelfde concept dat vertrekt van een dubbel bewezen bevinding: chauffeurs die voedsel vervoeren, rijden voorzichtiger.

De eerste campagne, zoals we al berichtten, werd bedacht voor Renault en de Responsible Young Drivers, de tweede voor Volvo. De 'Slow Down Cake' is een crumble taart met chocoladeschilfers en rode bessen: zoals beschreven op de site van Volvo, blijft er van deze fragiele taart die gecreëerd werd door Jeroen Meus en Zuut, niets over als je onvoorzichtig rijdt. Je bent dus gewaarschuwd.

Op de eerste schooldag deelde Volvo een honderdtal van deze taartjes uit voor Mater Dei in Wemmel. Wim Maes, de baas van het BeLux-filiaal, zette zich zelf iter plaatse in om de automobilisten duidelijk te maken hoe belangrijk het is in de buurt van de scholen te rijden alsof ze een denkbeeldige taart vervoerden.
 
Maar zoals vaak in dit soort gevallen, is elke gelijkenis met bestaande campagnes puur toeval. Bij het beroemde bureau bekijkt ECD, Peter Ampe de dingen zelfs met een glimlach: "Hoe meer taartjes voor de veiligheid , hoe beter voor iedereen”, relativeert hij met veel humor. Bij MM vinden we dat deze cakegate beslecht moet worden met een slagroomtaartengevecht.

Archief / CREATIONS