Fr
Close

BRANDS

Honest test de eerlijkheid van de Belgen

Woensdag 28 Augustus 2019

Voor de lancering van Honest Tea en Honest Lemonade op de Belgische markt voerde Coca-Cola – dat het merk in mei 2018 in heel Europa op de markt bracht – een leuke grootscheepse studie die onderzocht hoe eerlijk de Belgen zijn. Van de vele lessen vermelden we om te beginnen dat een Belg op tien verklaart nooit te liegen (14% van de vrouwen tegenover 9% van de mannen).
 
Als een Belg liegt, heeft hij altijd een goede reden: om iemands gevoelens niet te kwetsen (75%), om ruzie te vermijden (66%), iemand te beschermen (38%) en uit beleefdheid (37%).
 
Het onderzoek onthult ook dat een Belg op tien al gelogen heeft over het aantal bedpartners en de frequentie van zijn of haar seksuele betrekkingen. Op dat punt liegen mannen vaker over het aantal bedpartners dat ze al hebben gehad (15% vs. 9%).
 
De resultaten van het onderzoek worden gedeeld via een PR-luik onder leiding van Famous Relations. De lancering wordt ook ondersteund door activeringen, meer bepaald sampling.

Archief / BRANDS