Fr

BRANDS

Busch speelt verstoppertje (Focalys)

Woensdag 21 Augustus 2019

Busch speelt verstoppertje (Focalys)

In de Verenigde Staten lanceerde Busch onlangs een originele wedstrijd onder de noemer ‘Pop-Up Shop’. Die vond plaats op 20 juli, de dag waarop de brouwer een pop-up bar die open was van 10u tot 17u opende in een van de 155 nationale bossen in Amerika.

Fans van het merk werden via een video op de sociale media aangemoedigd om op zoek te gaan naar de exclusieve bar. Diegenen die de bar wisten te ontdekken, konden deelnemen aan een soort tombola waarbij ze een levenslange voorraad bier konden winnen, alsook een houthakkershemd.

Gedurende vier dagen voorafgaand aan de actie werden er aanwijzingen gepost op de Twitterpagina @buschbeer om aldus de consumenten te helpen in hun queeste (hashtag #BuschPopUp).
 
Het merk beloofde ook om 100 bomen te planten voor elke persoon die erin slaagde om de ‘Pop-Up Schop’ te vinden. Daarnaast schonk het aan de National Forest Foundation een dollar voor elke online handtekening. Doelstelling was een bedrag van 100.000 dollar te verzamelen om aldus 200.000 hectare bos te vrijwaren.

De originele actie doet denken aan het project ‘Pinnacle project’ van The North Face in juli 2018 in Italië. Daarbij moesten fans een pop-up store vinden die op 2.100 meter hoogte was neergepoot in de Alpen om daar acht exclusieve producten te vinden. De actie van Busch is wel iets toegankelijker, aangezien ze gericht is naar alle consumenten en niet alleen maar de meest sportieve.

Archief / BRANDS