Fr

AWARDS

'Viva la Vulva' overheerst de eerste editie van de Gerety

Woensdag 7 Augustus 2019

'Viva la Vulva' overheerst de eerste editie van de Gerety

Het palmares van de eerste Gerety Awards – met een uitsluitend vrouwelijke jury – is bekend. Grote overwinnaar is de ‘Viva la Vulva’ campagne van AMV BBDO voor Essity Bodyform/Libresse die meer bepaald twee Grand Prix wint (Communication en Craft).
 
De andere GP’s zijn voor andere recente winnaars op de Cannes Lions: Lola MullenLowe en FELGTB voor ‘Hidden Flag’ (Works for good), McCann New York en Xbox/Microsoft voor ‘Changing the Game’ (Innovation), alsook VMLY&R Warsaw, Gazeta.pl, Mastercard en BNP Paribas voor ‘The Last Ever Issue’ (Media).
 
BBDO is zowel Agency als Network of the Year; de eerste titel valt te beurt aan BBDO New York.
 
Ter herinnering, de Gerety Awards zijn vernoemd naar Frances Gerety, de Amerikaanse copy aan wie we de slogan ‘A diamond is forever’ danken. De nieuwe prijs die in het leven geroepen werd door Lucia Ongay en Joe Brooks (ex-Epica), wil campagnes die diversiteit uitdragen in de kijker zetten en een talentenplatform samenbrengen.
 
Angela Natividad (Hurrah.gg), de ambassadrice en jurylid van de Gerety Awards: “Een groot aantal campagnes was gericht naar vrouwen en welke jury kan er nu een beter onderscheid maken tussen de echte ‘women empowerment’ campagnes en ‘femvertising’? Ik denk ook dat bepaalde bureaus dachten dat dit soort campagnes meer kans zou maken met een volledig vrouwelijke jury. En dat was nochtans niet het geval. De winnaars komen uit verschillende industrieën en trends: ze getuigen van de diversiteit en de kwaliteit van deze jury.”

Archief / AWARDS