Fr
Close

AGENCIES

Carrefour kiest voor de activaties van Wunderman Thompson Brussels

Woensdag 10 Juli 2019

Carrefour kiest voor de activaties van Wunderman Thompson Brussels

Na een pitch koos Carrefour voor Wunderman Thompson Brussels om de activatiecampagnes voor de merken Carrefour Hypermarkt, Market, Express en online uit te werken, en dit in lijn met de nieuwe merk- en communicatiestrategie ‘Act For Food’. 

De missie van Wunderman Thompson Brussels zal erin bestaan om potentiële klanten aan te sporen om voor Carrefour te kiezen en niet voor een andere retailer. Dit jaar zijn er twee grote getrouwheidsacties voorzien, in de zomer en op het einde van dit jaar. De doelstellingen van deze campagnes is onder andere een verhoogde traffic generen naar de Carrefour-winkels, nieuwe klanten aantrekken en het merkimago verbeteren. 

Dave Froidcoeur, Head of Marketing Activations Hypermarkets: “We zijn heel blij om met Wunderman Thompson samen te werken. Voor ons was Wunderman Thompson een nieuwe naam, maar het bureau sprong er al meteen uit bij de aanbesteding. We hadden hen uitgenodigd omdat ze in 2018 verschillende prijzen hadden gewonnen met hun klantenactivatiecampagnes. Wunderman Thompson had al snel begrepen dat onze nieuwe strategie ‘Act For Food’ erg belangrijk voor ons is en het is erin geslaagd om dit eerder institutionele thema te integreren in een verkoopmechanisme dat onze klanten ten goede komt. De doorslaggevende factor in onze keuze was de merkevaluatie die ze maakten, waarin we ontdekten dat er voor het merk Carrefour nog heel wat mogelijkheden zijn om nieuwe klanten aan te trekken op de Belgische markt.”

Archief / AGENCIES