Fr

CANNES LIONS 2019

GP Creative e-commerce: 'DO Black' (RBK Communication Stockholm -Doconomy)

Donderdag 1 Augustus 2019

GP Creative e-commerce: 'DO Black' (RBK Communication Stockholm -Doconomy)

Omdat het cruciaal is dat we met z’n allen onze CO²-uitstoot met 50% verminderen tegen 2030 om in extremis een onomkeerbare klimaatcrisis te vermijden, lanceerde het Zweedse fintech bedrijf Doconomy in 2018 DO, een mobiele bankdienst met betaalkaart die de gebruikers in staat stelt de impact van hun consumptie te meten én te compenseren via steun aan een aantal United Nations Certified Green Projects.

In april 2019 presenteerde het bedrijf na het akkoord van Mastercard DO Black, een creditcard met een uitstootbeperking. In plaats van de gebruikelijke limiet op uitgaven, is deze creditcard voorzien met een CO²-uitstoot limiet. Zodra de gebruiker die met zijn aankopen overschrijdt, wordt de kaart geblokkeerd en de kaarthouder op de hoogte gebracht. Niet alleen een uitstekende sensibiliseringstool, maar bovendien ook een concreet hulpmiddel om allemaal samen de strijd met klimaatverandering aan te gaan.

Vanaf oktober zouden de kaarten op de markt komen.DO Black haalde niet alleen de GP en een Silver in Creative eCommerce, maar ook een Bronze in Innovation en drie Bronze in Sustainable Development Goals.

Archief / CANNES LIONS 2019