Fr

CANNES LIONS 2019

GP Industry Craft: 'Just do it HQ at the Church' (Momentum NY & Canada - Nike)

Donderdag 25 Juli 2019

GP Industry Craft: 'Just do it HQ at the Church' (Momentum NY & Canada - Nike)

“De Industry Craft-competitie brengt hulde aan de creatieve kunst, het talen en de knowhow die noodzakelijk zijn om een schitterend uitgevoerde oplossing te kunnen aanbieden en een creatief idee tot leven te brengen. Deelnemers moeten tonen dat ze beschikken over het hoogste expertiseniveau en de beste visie in de toepassing van creatieve technieken.”

Met die definitie voor ogen kon de ultieme bekroning enkel gaan naar ‘Just do it HQ at the Church’ van Momentum NY en Canada voor Nike. Een verlaten kerk in Chicago – een van de steden waar er de meeste mensen doodgeschoten worden in de Verenigde Staten) omtoveren tot een basketbalveldje zodat de jongeren uit de buurt veilig hun favoriete sport kunnen beoefenen is op zich al een geniaal idee, maar omdat het allemaal perfect uitgevoerd is zonder te raken aan de aard van de plek, is het een grandioos mirakel.

Nike en zijn bureaus maakten met gemak hun doelstelling waar, in het kader van de 30ste verjaardag van ‘Just Do It’: “Let us try to reinvent and make this place be what it was meant to be: a safe place. That's what every church is supposed to be”, zoals reverend Ricardo Bailey samenvat in onderstaande case study.

Archief / CANNES LIONS 2019