Fr

BRANDS

KLM 'Fly Responsibly': authentieke purpose of woke washing?

Dinsdag 2 Juli 2019

KLM 'Fly Responsibly': authentieke purpose of woke washing?

De Nederlandse luchtvaartmaatschappij KLM pakte zaterdag uit met een opmerkelijke campagne van DDB (in een productie van Czar, Pedri animations). Centraal staat een lange open brief van CEO Pieter Elbers die terugblikt op de geschiedenis van KLM, uitlegt hoe de maatschappij probeert duurzamer te vliegen en zowel de mensen als de andere luchtvaartmaatschappij oproept om verantwoord te vliegen.
 
De brief verscheen in nationale en internationale kranten in de States, het Verenigd Koninkrijk, Scandinavië en Duitsland. Hij wordt ondersteund door een sociale video rond een aantal vragen die tegelijk eventuele pistes voor duurzamer vliegen aanreiken. De video behoort tot een online platform met een nieuwe naam en logo ‘Fly Responsibly’, waar de airline zich verbindt tot maximale vooruitgang, maar ook reizigers en andere bedrijven raad geeft voor duurzamer reizen.

Archief / BRANDS