Fr

CANNES LIONS 2019

België: 18de op de Cannes Lions

Donderdag 27 Juni 2019

België: 18de op de Cannes Lions

De negen Lions die onze bureaus vorige week wonnen op de Cannes Lions (versus 347 ingeschreven campagnes), leveren ons de achttiende plaats op in de wereldwijde ranking van bekroonde landen. Daarmee staan we op hetzelfde niveau als China of Peru. De ranking wordt overheerst door de Verenigde Staten die een derde van alle uitgereikte prijzen mee naar huis nemen (313 Lions). Op afstand volgen het Verenigd Koninkrijk (90), Brazilië (85), Frankrijk (60) en Australië (36).

Als we de verhouding berekenen tussen het aantal ingeschreven campagnes versus het aantal gewonnen Lions, scoort België net onder het wereldgemiddelde: 2,59% vs. 3,01% en eindigen we op de 25ste plaats.

In termen van conversie bestaat het koptrio uit Bangladesh (9,09%), Pakistan (8,93%) en Libanon (8%). In deze rangschikking staan de Verenigde Staten pas op de 14de plaats, na het Verenigd Koninkrijk (3,97%), terwijl Frankrijk op tien eindigt (4,46%), Brazilië op 12 (4,06%) en Australië op 15 (3,81%).  

Ter herinnering, de Verenigde Staten schreven het grootste aantal campagnes in: 8.138 om precies te zijn, gevolgd door Groot-Brittannië (2.268) en Brazilië (2.093).

Archief / CANNES LIONS 2019