Fr
Close

ASSOCIATIONS

De JEP onderschrijft nieuwe versie van de ICC-code

Zondag 23 Juni 2019

De Raad voor de Reclame heeft de laatste versie van de ICC-Code (de Internationale Kamer van Koophandel) goedgekeurd. Daardoor wordt de nieuwe versie van deze code die beantwoordt aan de groei van de digitale communicatie en de sociale media door de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame toegepast vanaf 2 september 2019.

De wijzigingen hebben vooral betrekking op meer transparantie en kennisgevingen met betrekking tot commerciële content, die duidelijker tegenover redactionele en door de gebruikers gegenereerde inhoud geplaatst wordt. Ook wordt er gestreefd naar een duidelijker toepassing op alle media en platformen, waaronder sociale media, mobiele toestellen, virtuele en marketingcommunicatie met artificiële intelligentie, maar ook op de relatie met andere spelers in het marketingecosysteem, waaronder influencers, bloggers, vloggers, verbonden netwerken, data analytics en ad techbedrijven, naast ontwikkelaars van algoritmes voor marketingcommunicatie.

Archief / ASSOCIATIONS