Fr

CANNES LIONS 2019

Alle Grand Prix

Maandag 5 Augustus 2019

Alle Grand Prix

Na de Cannes Lions vind je hier de cases movies van alle Grand Prix in alle competities van het festival.

Dus 24 campagnes in totaal, met een duidelijk overgewicht voor de Verenigde Staten en een grote overwinnaar, Burger King, dat gaat lopen met de titel van Creative Brand of the Year, meer bepaald dankzij de ‘Whopper Detour’, de campagne die de prestigieuze GP Titanium wint, hoewel we dachten dat ‘Dream Crazy’ van Nike dat zou doen. De sportfabrikant keert huiswaarts uit Cannes met vier Grand Prix.
 
Titanium + Direct + Mobile : "The Whopper Detour" (FCB NY - Burger King) 



Outdoor + Entertainment Lions for Sport : "Dream Crazy" (W+K Portland - Nike) 



Film + Film Craft : “The Truth Is Worth It” (Final Cut - Droga5 NY - The NY Times)












Industry Craft : "Just do it HQ at the Church" (Momentum NY - Momentum Canada - Nike)



Digital Craft : "Address the Future" (Virtue Copenhagen - Carlings)



Print & Publishing : "The Blank Edition" (Impact BBDO Dubai - An-Nahar)



Design : "Creatability" (Google Creative Lab NY)



Entertainment : "5B" (UM Studio NY - Johnson & Johnson)



Entertainment Lions for Music : "This is America" (Doomsday LA - Childish Gambino)




Entertainment Lions for Music : "Bluesman" (Akqa Sao Paulo - Baco Exu Do Blues)



Pharma : "Breath of Life" (McCann Health Shanghai - GSK Glaxosmithkline) 



Health & Wellness : "Thisables" (McCann Tel Aviv - Ikea)




Social & Influencer : "Keeping Fortnite Fresh" (VML Y&R - Wendy’s) 



PR : "The Tampon Book: a book against tax discrimination" (Scholz&Friends - The Female Company)



Creative Data : "Go Back to Africa" (FCB/Six Toronto - Black&Abroad)



Creative Strategy : "The E.V.A. Initiative" (Forsman&Bodenfors - Volvo Cars) 



Media : "Air Max Graffiti Stores" (Akqa Sao Paulo - Nike)



Brand Experience & Activation : "Changing the Game" (McCann NY – Xbox) 



Creative Effectiveness : "Black Supermarket" (Marcel - Carrefour) 




Creative e-Commerce : "Do Black - The carbon Limit Credit Card" (RBK Stockholm - Doconomy)



Innovation : "See Sound" (Area 23/FCB Health - Wavio) 



Radio & Audio : "Westworld : The Maze" (360i - HBO)




Glass : "The Last Ever Issue" (VLM Y&R Poland - Gazeta.pl., Mastercard, BNP Paribas)



Sustainable Development Goals : "The Lion's Share"(Clemenger BBDO - Finch Melbourne - Mars Australia)



 

Archief / CANNES LIONS 2019