Fr


Close

CANNES LIONS 2019

Titanium, Glass en de laatste Grand Prix

Vrijdag 21 Juni 2019

Titanium, Glass en de laatste Grand Prix

De Cannes Lions 2019 sloten hun deuren met de uitreiking van de Titanium en Glass Lions, alsook de laatste Grand Prix in Sustainable Development Goals en Film Lions.
 
De GP Titanium valt te beurt aan ‘The Whopper Detour’ van FCB NY voor Burger King. Ter herinnering, de creatie won ook de Grand Prix in Mobile en in Direct.
 
De andere Titanium Lions gaan naar ‘Dream Crazy’ van W+K Portland voor Nike, ‘Changing the Game van McCann NY voor Xbox, ‘Viva la Vulva’ van AMV BBDO London voor Libresse/Essity, ‘The Uncensored Playlist’ van DDB Berlin voor Reporters Without Borders en ‘The Last Ever Issue’ van VLM Y&R Poland voor Gazeta.pl., Mastercard en BNP Paribas. Deze campagne wint ook de GP Glass.
 
In Film is de GP voor de hele ‘The Truth Is Worth It’ campagne (5 spots) van Droga5 NY voor de New York Times. Die pakte ook de hoogste onderscheiding in Film Craft, terwijl de opperste bekroning in Sustainable Development Goal gaat naar Clemenger BBDO en Finch Melbourne met ‘The Lions Share’ voor Mars Australia.

Archief / CANNES LIONS 2019