Fr
Close

AWARDS

Cannes Lions: Twee extra Bronze Lions voor de Belgen

Donderdag 20 Juni 2019

Cannes Lions: Twee extra Bronze Lions voor de Belgen

Het lijstje met Belgische Lions krijgt er twee bij. TBWA mag een Bronze mee naar huis nemen in de categorie PR, met ‘The Color Experiment’, voor Samen Onderwijs Maken. Daarnaast won de ondertussen veelbekroonde ‘Blind Meters’ van Happiness voor OVK een Lion van hetzelfde metaal in Creative Data. Daarmee staat de teller op acht.

Momenteel maakt ons land nog kans op vijf potentiële Leeuwen Happiness heeft twee finaleplaatsen met 'BlindMeters' voor OVK in Brand Experience & Activation. In dezelfde competitie stoot de brigade door tot de finale met 'The Legendary Tour' voor PIAS. Last but not least maakt FamousGrey twee keer kans op een Lion in Mobile met 'Not a boomerang' voor Animal Rights.

We geven nog graag de Grand Prix van de dag mee. De jury van de Social & Influencer competitie kende de ultieme bekroning toe aan VML Y&R en ‘Keeping Fortnite Fresh’ voor Wendy’s dat hiermee de allereerste GP in deze competitie behaalt. In PR won Scholz&Friends met ‘The Tampon Book : a book against tax discrimination’ voor The Female Company. De Direct Lions-jury kende zijn Grand Prix toe aan ‘The Whopper Detour’ van FCB NY voor Burger King.

In Creative Data was de grootste eer voor de geniale en om het met een modewoord te zeggen uiterst relevante, nuttige ‘Go Back to Africa’ campagne van FCB/Six Toronto voor Black&Abroad. De juryleden van Creative Strategy kozen voor ‘The E.V.A. Initiative’ van Forsman & Bodenfors Zweden voor Volvo Cars, terwijl de Media-jury ‘Air Max Graffiti Stores’ van Akqa Sao Paolo voor Nike op het hoogste schavotje zette.

Archief / AWARDS