Fr

CANNES LIONS 2019

De twee eerste Bronze en drie nieuwe Belgische shortlists

Maandag 17 Juni 2019

De twee eerste Bronze en drie nieuwe Belgische shortlists

De Cannes-safari begint aarzelend voor onze troepen die hun twee eerste Bronze binnenhalen, beide in de Design-competitie. De eerste bekroont het bekende ‘BlindMeters’ van Happiness voor OVK dat ook kan hopen op een Lion in Digital Craft; de tweede gaat naar ‘Focus Lines’ van FamousGrey voor Ministerio De Transporte Y Obras Publicas.
 
Verder scoorden de Belgen ook twee nieuwe shortlists, meer bepaald dankzij mortierbrigade met ‘The Legendary Tour’ voor PIAS en TBWA met ‘Freestyler: The Rebirth’ voor Telenet, beide in de Entertainment Lions for Music-competitie.
 
Vermelden we ook de eerste Grand Prix van het Festival. Die vielen te beurt aan ‘Creatability’ van Google Creative Lab NY (Design), ‘The Blank Edition’ van Impact BBDO Dubai voor An-Nahar (Print & Publishing), ‘Dream Crazy’ van W+K Portland voor Nike (Outdoor), ‘Breath of Life’ van McCann Health Shanghai voor GSK Glaxosmithkline (Pharma) en ‘Thisables’ van McCann Tel Aviv voor Ikea (Health & Wellness).

Archief / CANNES LIONS 2019