Fr
Close

AWARDS

Cannes Lions: 9% minder Belgische inschrijvingen

Vrijdag 14 Juni 2019

De organisatoren van de Cannes Lions die op 17 juni beginnen, melden dat de competitie voor 2019 30.953 inschrijvingen telt. Dat is 4% minder tegenover de vorige editie. Die had al een daling van 22% opgetekend.
 
Logischerwijze volgt het aantal Belgische inschrijvingen dezelfde trend, met 347 inzendingen tegenover 382 in 2018 (-9%). In detail betreft het 48 cases in Direct, 47 in Brand Experience & Activation, 36 in PR, 29 in Radio & Audio, 27 in Media, 20 in Film, 18 in Outdoor, 16 in Film Craft, 12 in Creative Strategy, 11 in Social & Influencer en Mobile, 10 in Design en Sustainable Development Goals, 9 in Digital Craft en Entertainment Lions for Music en For Sports, 7 in Health & Wellness, 6 in Creative Data, 3 in Print & Publishing, Entertainment en Creative eCommerce, 2 in Innovation en, last but not least, 1 in Titanium.
 
Globaal is Film de populairste competitie, met 2.793 inschrijvingen, voor Brand Expérience & Activation (2.532) en Outdoor (2.389). Daarna volgen Media (2.196), Direct (2.005), Film Craft (1.924), PR (1.857), Industry Craft (1.697), Social & Influencer (1.519), Design (1.469), Print & Publishing (1.252), Health & Wellness (1.186), Radio & Audio (996), Mobile (866), Creative Strategy (848), Sustainable Development Goals (834), Entertainment (830), Digital Craft (797), Entertainment Lions for Sport (702), Creative Data (429), Entertainment Lions for Music (391), Pharma (363), Creative eCommerce (300), Creative Effectiveness (227), Glass (193), Innovation (187) en Titanium (171).

De Verenigde Staten zijn het land dat het meeste dossiers indiende voor deze editie: ze schreven 8.138 cases in, voor Groot-Brittannië (2.268) en Brazilië (2.093).

Archief / AWARDS