Fr

BRANDS

'Think Possible': Proximus presenteert nieuwe merkbelofte

Donderdag 13 Juni 2019

'Think Possible': Proximus presenteert nieuwe merkbelofte

Omdat tijden nu eenmaal veranderen én de verwachtingen van de consumenten die ze beleven ook, pakt Proximus uit met een nieuwe positionering. Het in 2014 gelanceerde ‘Altijd Dichtbij’ wordt vandaag opgevolgd door ‘Think Possible’.

Aan de basis van de switch ligt de vaststelling dat hedendaagse consumenten de evolutie van de technologie toejuichen (89%, volgens een Ipsos-enquête die Proximus liet uitvoeren voor het aan de herpositionering begon). In veel gevallen hebben ze echter het gevoel niet helemaal mee te zijn met alle mogelijkheden (40% volgens dezelfde enquête). “Daarom wil Proximus in zijn nieuwe strategie niet meer de nadruk leggen op de connectiviteit die het biedt, maar op de shift naar digital, zowel met zijn merk als met zijn aanbod en binnen zijn bedrijf”, aldus CEO Dominique Leroy tijdens de presentatie die ze hield samen met Guillaume Boutin, chief consumer market officer en waarin ook een flink aantal innovaties werd voorgesteld (lees hier). “In die digitale wereld verwachten mensen iets anders van merken.” Concreet wil Proximus inspireren en empoweren, ervoor zorgen dat zijn klanten de vele nieuwe digitale mogelijkheden optimaal benutten, zoals blijkt uit de lanceringscampagne. Die wordt afgetrapt met een video van 45’’ op de tonen van het krachtige ‘I See You Baby (Shakin’ That Ass) van Groove Armada, onder de slogan ‘We zien het je al doen’.

Deze campagne is meteen de eerste die ontworpen en uitgewerkt werd door SILK, het ecosysteem bestaande uit FamousGrey, Maxus, Prophets en Altavia Act dat de gegeerde pitch vorig jaar won.

Archief / BRANDS