Fr

INTELLIGENCE

Doet seks nog verkopen?

Woensdag 12 Juni 2019

Dat is de vraag die MagazineMedia zich stelt in een artikel dat onder andere terugkomt op stukken uit het AdReaction-onderzoek van Kantar en research van Neuro-Insight. ‘Sex sells’ is een beroemd cliché in de reclame en “het wordt al sinds het begin der tijden min of meer met succes toegepast in verschillende productcategorieën”, aldus het contentplatform van We Media. “Maar de wereld verandert en zo ook de rol van seksualiteit in reclame. Het objectiveren van vrouwen en mannen is in elk geval uit den boze, zo vinden reclame-autoriteiten, alsook het gebruik van ongepast en niet-boodschap gerelateerd naakt. Dat laatste betekent vooral dat seksueel getinte inhoud niet ingezet wordt wanneer de link naar het product of de dienst ontbreekt. Om koekjes of hoorapparaten te verkopen bijvoorbeeld. Voor merken die als het ware toestemming hebben van de consument om seks te gebruiken, zal seks wel blijven verkopen. Mits ze het op de juiste manier doen.” Meer details hier.

Archief / INTELLIGENCE