Fr

CANNES LIONS 2019

De finalisten van de Titanium Lions

Maandag 10 Juni 2019

De finalisten van de Titanium Lions

De jury van de Titanium Lions die dit jaar voorgezeten werd door David Lubars (global chief creative officer, BBDO) onthulde de lijst met de twintig finalisten voor de prestigieuze competitie. Die wordt ruimschoots overheerst door Amerikaanse creaties. Zwaar geschut, met meerdere campagnes die wellicht een Grand Prix zullen krijgen op de Cannes Lions die op 17 juni beginnen.
 
Volgens Lubars beantwoorden deze finalisten aan het DNA van de Titanium Lions, zoals bij hun oprichting in 2003 gedefinieerd werd door hun eerste juryvoorzitter, Dan Wieden: het zijn allemaal campagnes die tonen welke richting het uit moet.
 
Bij de twintig campagnes zijn TBWA Chiat Day NY en Droga5 NY elk twee keer genomineerd. Het eerste bureau met ‘Billie Jean King Your Shoes’ voor Adidas en ‘The Fake News Stand’ voor Columbia Journalism Review; het tweede met ‘The Truth is Worth it’ voor The New York Times, en ‘#Forthethrone’ voor HBO.
 
De andere finalisten staan hier.

Archief / CANNES LIONS 2019