Fr

INTELLIGENCE

McDo bovenaan de lijst met zichtbaarste logo's op Twitter in België

Zondag 2 Juni 2019

McDo bovenaan de lijst met zichtbaarste logo's op Twitter in België

Als we een analyse van Brandwatch van 50 miljoen online beelden mogen geloven, gevoerd tijdens de periode van september 2018 tot februari 2019, is het logo dat in België het vaakst op Twitter te zien is dat van McDonald's. In Europa is Adidas de kampioen inzake online zichtbaarheid; in de States overheerst Nike.
 
Volgens het bedrijf dat gespecialiseerd is in social intelligence, bestaat de wereldwijde top drie van meest zichtbare logo’s op Twitter uit Amazon, McDonald's en Chanel. Het logo van Amazon verscheen in meer dan 7,4 miljoen miljoen tweets, McDo in 4,9 miljoen tweets en Chanel in 3,7 miljoen tweets.
 
Als we kijken naar de Twitter-accounts van influencers met meer dan 10.000 abonnees, stellen we vast dat het Adidas-logo gedeeld werd door 4.625 accounts, voor dat van Nike (3.488) en Coca-Cola (2.009).
 
Meer details hier.

Archief / INTELLIGENCE