Fr
Close

AGENCIES

Draftline bevestigd als inhouse bureau voor AB InBev in de Verenigde Staten

Maandag 20 Mei 2019

Draftline bevestigd als inhouse bureau voor AB InBev in de Verenigde Staten

Draftline NY dat anderhalf jaar geleden discreet opgericht werd en zich oorspronkelijk positioneerde als een digitaal en sociaal bureau voor het merk Michelob Ultra, werd zopas officieel ingelijfd als inhouse bureau van AB InBev in de Verenigde Staten.
 
In de loop der maanden breidde de structuur geleidelijk uit. Vandaag telt hij een vijftigtal medewerkers en biedt een ruim dienstenaanbod, gaande van tv-producties tot packaging via OOH, radio, e-mail marketing, data of programmatic buying. Daardoor kan het nu al naast de klassieke bureaus van AB InBev meewerken op de stermerken van de groep in de Verenigde Staten (Bud Light en Budweiser). Verder kan het ook voor nieuwe merken ingaan op alle noden inzake media en creatie.
 
Volgens de Amerikaanse CMO Marcel Marcondes zal Draftline wellicht voor alle merken van de groep werken, maar op gelijke voet met de concurrentie. Het bureau zal dus worden uitgenodigd om te pitchen, net zoals eender welk ander bureau. Momenteel werkt AB InBev met meer dan 50 bureaus.

Archief / AGENCIES