Fr

TRAINING&BOOKS

Anne-Sophie Diard (Post Luxembourg): "De modules van Gamned! Academy maken het mogelijk het mechanisme van programmatic"

Donderdag 16 Mei 2019

Anne-Sophie Diard (Post Luxembourg):

In de marge van de Programmatic Day die Gamned ! en MM op 6 juni organiseren met sprekers van OMCollective, Wunderman Thompson, Realytics, Mazeberry, AuFéminin, Orange, Keytrade Bank, enzovoort, laat het gespecialiseerde bureau een reeks adverteerders aan het woord die een gespecialiseerde opleiding komen volgen. Deze week is het de beurt aan Anne-Sophie Diard, Head of Communication Agency bij Post Luxembourg.
 
Waarom koos je voor een opleiding in programmatic?
We zijn overgegaan van een mediaplanninglogica naar een planninglogica en programmatic ligt dan voor de hand, bij deze evolutie. Het Luxemburgse medialandschap is al zeer rijk, maar je kunt niet om de internationale sites die we allemaal regelmatig raadplegen heen. Het lijkt me vandaag een must het parcours van de klant te volgen om hem op het meest geschikte moment de meest geschikte boodschap aan te reiken.
 
Wat verwachtte je toen je je inschreef?
Het volledige onderwerp benaderen, te beginnen bij de basis, op een vulgariserende manier. De modules zijn goed opgebouwd en bieden inzicht in het mechanisme van programmatic en zijn toepassingen, in de sterke punten en de eventuele zwaktes, allemaal geïllustreerd met concrete cases.
 
Wat onthoud je vooral uit de opleiding?
Dat programmatic niet geïmproviseerd kan worden, net zoals bij elke geautomatiseerde methode is het nodig de materie volledig te beheersen om er de beste resultaten mee te behalen. De ontmoeting tussen de traders – die expert zijn in de aankoop en de techniek – en de adverteerder die zijn doelstellingen duidelijk heeft afgebakend, maken het mogelijk efficiënte campagnes te voeren door dagelijks de KPI’s op te volgen.
 
Hoe komen de lessen van de Programmatic Academy je dagelijks van pas?
Ze helpen me om de campagnes proactiever te plannen en een ruimer targetingpalet te gebruiken.
 
Ook visueel hebben ze me geholpen: programmatic campagnes vereisen de voorbereiding van veel formaten en in Luxemburg worden die systematisch in verschillende talen opgemaakt. De vele concrete voorbeelden die in de opleiding aan bod kwamen, helpen ons om de creaties aan te passen aan onze doelstellingen.

Archief / TRAINING&BOOKS