Fr

BRANDS

Danone verleidt de 18-34-jarigen met Spotify-playlists op yoghurt (Focalys)

Woensdag 8 Mei 2019

Danone verleidt de 18-34-jarigen met Spotify-playlists op yoghurt (Focalys)

In Groot-Brittannië startte Danone in maart een originele actie rond zijn Griekse yoghurt. Doelstelling: de aandacht van de 18-34-jarigen in de supermarkt trekken. Onder de noemer ‘Light & Free’ berustte deze campagne die een maand lang te zien was in de warenhuizen, op een partnerschap met vier Britse artiesten. Elke partner creëerde twee verschillende packagings voor het yoghurtgamma (een per aroma, dus acht variëteiten in totaal) en componeerde een Spotify-playlist die de consumenten konden beluisteren door een unieke code op elk pack in te scannen.
 
Tegelijk voorzag Danone ook een webluik dat via display de internauten aanmoedigde om de vier playlists op een speciale Spotify-pagina te beluisteren. Het initiatief werd aangekondigd op tv en via digital, alsook op de verkooppunten.
 
De actie stelt Danone in staat de millennials aan te spreken via een rechtstreekse beleving op de merkverpakkingen.
 
Danone had in februari 2017 al een Spotify-actie ter promotie van zijn Griekse yoghurt gelanceerd, ‘Oikos SuperGrains’ in Canada. Toen werden de consumenten gevraagd om naar de site oikos-spotify.com te surfen en daar een gepersonaliseerde playlist op basis van hun smaak te verkrijgen. De ‘Light & Free’ actie onderscheidt zich door het gebruik van de packaging en de betrokkenheid van de artiesten.

Archief / BRANDS