Fr

TRAINING&BOOKS

Carolina Solar Lopez (BNP Paribas Cardif): "Dankzij Gamned kregen we zin om programmatic uit te testen"

Maandag 6 Mei 2019

Carolina Solar Lopez (BNP Paribas Cardif):

In de marge van de Programmatic Day die Gamned! en MM op 6 juni organiseren, met sprekers van OMCollective, Wunderman Thompson, Realytics, Mazeberry, AuFéminin, Orange, Keytrade Bank, etc., laat het gespecialiseerde bureau een reeks adverteerders die pas een opleiding rond de materie volgden aan het woord. Carolina Solar Lopez, head of marketing & digital bij BNP Paribas Cardif, bijt de spits af.
 
Waarom besloot je een opleiding in programmatic te volgen?
Tot een jaar geleden kenden we programmatic niet, maar we koesterden wel al een levendige belangstelling voor machine learning en zijn concrete digitale toepassingen. Onze communicatie is uitsluitend digitaal, we moeten dus het beste halen uit elke digitale hefboom.

Op Digital First woonden we een presentatie van Gamned! bij: daar kregen we zin om het uit te testen, maar ook om via de voorgestelde opleiding meer te leren over de manier waarop het werkt. Dus hebben we het erop gewaagd.
 
Wat verwachtte je precies?
Aangezien het een uitgebreid en behoorlijk complex onderwerp is, wilden we zowel de taal (met zijn vele acronymen!) als de mechanismen, de KPI’s per campagnetype, de beschikbare formaten, enzovoort bevatten. In feite wilden we in staat zijn te begrijpen, te challengen, maar ook om intern met de juiste termen uit te leggen hoe programmatic werkt.
 
Welke hoofdpunten onthoud je uit de opleiding?
De algemene cultuur over digital en de rol van alle kanalen zijn sterke punten in deze opleiding. Ze beperkt zich niet tot programmatic, maar overloopt het volledige ecosysteem. Er is me vooral een onderwerp bijgebleven: de manier waarop ‘smart retargeting’ campagnes gevoerd worden (capping, onderscheid in het enthousiasme van de prospects, bidding strategie) en de fundamentele impact op de prestaties.

Tot slot, en dat is cruciaal, alle concepten worden geïllustreerd door case studies, wat de opleiding heel concreet maakt.
 
Hoe komen de lessen uit de Programmatic Academy van pas in je dagelijkse taken?
Wat vooral belangrijk is, is dat we nu interactiever kunnen zijn met onze account manager. Doordat we elkaar nu kunnen challengen, gaan de uitwisselingen veel sneller, wat een impact heeft op de campagneresultaten.

We hebben ook enkele eenvoudige reflexen aangekweekt die ons dagelijks van pas komen: verschillende boodschappen voorbereiden bij targeting en retargeting, nadenken over de hefbomenmix, de juiste KPI’s bekijken,…

Archief / TRAINING&BOOKS