Fr

AWARDS

Best of (D)OOH: Fepe International selecteert drie maatschappelijke campagnes

Maandag 6 Mei 2019

Best of (D)OOH: Fepe International selecteert drie maatschappelijke campagnes

Ter gelegenheid van zijn laatste congres dat vorige week plaatsvond in Dubai, reikte Fepe International (de wereldwijde vereniging van OOH-reclame) zijn awards uit.
 
In de Creative competitie wint een sensibiliseringscampagne voor plastic vervuiling van de oceaan, van het ABInbev-biermerk Corona ontwikkeld in samenwerking met W+K Amsterdam, Vizeum en Posterscope, gevolgd door ‘Follow the Arches’ van Cosette voor McDo.
 
Ter gelegenheid van de Werelddag van de Oceanen en in het kader van zijn partnerschap ter sensibilisering van de plasticvervuiling van de oceanen, vroeg Corona zich op zijn merkplatform af of dit nu leven is. Dat gebeurde aan de hand van een reeks evenementiële billboards in de vorm van een surfer op een golf, bestaande uit een hoop afval (meer details hier).
 
De Innovation Award bekroont een Britse interactieve campagne rond hetzelfde thema voor de vereniging Sky Ocean Rescue. Die werd vorige zomer in Londen verspreid. ‘The Ocean’s Biggest Threat’ was opgebouwd rond een groot digitaal full motion scherm dat de voorbijgangers uitnodigde om met hun smartphone verbinding te maken met het paneel om de grootste bedreiging voor de oceanen te ontdekken.
 
De Digital Award tot slot gaat naar een campagne voor daklozen van de Stad Stockholm die ontwikkeld werd door Prime Weber Shandwick in samenwerking met Clear Channel. Een 50-tal tijdens de winter geactiveerde schermen die gebruikmaakten van de automatische contextualiseringsmogelijkheden van DOOH, wees de daklozen welke richting ze uit moesten om bij de shelters te geraken die voorzien werden als het heel koud werd.
 
Dit pilootproject dat ook in andere landen kan worden toegepast, illustreert perfect de maatschappelijke rol die DOOH kan spelen, ondanks het feit dat de installaties soms met de vinger gewezen worden vanwege hun energieverbruik.

Archief / AWARDS