Fr

CREATIONS

Publicis en GuiHome snellen de MC te hulp

Dinsdag 30 April 2019

Publicis en GuiHome snellen de MC te hulp

België telt ongeveer een miljoen mantelzorgers. Ze helpen een familielid of iemand uit hun omgeving die niet meer voor zichzelf kan zorgen, zonder dat ze daar echt bewust voor kiezen. Er bestaat enkel een wettelijk statuut voor deze mensen; echt veel rechten hebben ze niet.
 
Om de bevolking te sensibiliseren voor de problematiek maakte Publicis Groupe een campagne voor de MC. Die wil concrete rechten en tastbare hulp vragen om de mantelzorgers te steunen: vaak moeten ze immers hun job, hun kinderen en de mantelzorg combineren.
 
De campagne trekt de humoristische kaart, dankzij de hulp van een voor een mutualiteit unieke ambassadeur: een influencer in de persoon van ‘GuiHome vous détend’. Hij is een Franstalige YouTuber met miljoenen views. Hij maakte een humoristische video voor de sociale netwerken die ondersteund wordt door een uitgebreid digitaal luik.
 
Het geheel wil aanzetten om een petitie te ondertekenen ter ondersteuning van de mantelzorgers. Die staat op een online platform, waar bezoekers ook een manifest en de eisen van de MV vindt.
 
De tweede campagnefase gaat eind mei van start met een tv-spot. Daarin komen de aanbiedingen en diensten van de MC voor hulpbehoevende leden aan bod.

Archief / CREATIONS