Fr

CREATIONS

Adobe parodieert de leefwereld van influencers met Zach Braff

Zaterdag 13 April 2019

Adobe parodieert de leefwereld van influencers met Zach Braff

In een kortfilm van meer dan 11 minuten die bedacht, gerealiseerd en geproduceerd werd door Pereira O'Dell, regisseur Zach Braff en RSA Films, maakt Adobe Creative Cloud een parodie van influencers in de 19de eeuw. Het bijzondere aan deze erg aantrekkelijke productie is dat het project ontstaan is uit een eenvoudige poster die ontworpen werd door een studente.

‘In The Time it Takes to Get There’ vertelt de dag van een jonge influencer die vertolkt wordt door de Britse actrice Florence Pugh en haar chaperonne die gespeeld wordt door Alicia Silverstone. De film parodieert het dagelijkse leven van influencers die soms behandeld worden als wegwerpobjecten die zich alleen maar bezighouden met de promotie van merken…

Het project begon met een wedstrijd voor studenten die de poster van een fictieve film moesten bedenken. Die poster moest dan uitgroeien tot een echte kortfilm voor de toekomstige campagne van Adobe Creative Cloud. Het was aan de acteur-regisseur-scenarist-producer Zach Braff om aan de hand van de poster een script uit te schrijven. 
 

Archief / CREATIONS