Fr

BRANDS

Lego lanceert een kledinglijn op Snapchat (Focalys)

Woensdag 10 April 2019

Lego lanceert een kledinglijn op Snapchat (Focalys)

In het Verenigd Koninkrijk lanceerde Lego in februari een beperkte kledingcollectie voor jongvolwassenen. De bijzonderheid van de collectie was dat ze alleen maar verkocht werd op Snapchat. Om een van de items van de nieuwe lijn te kopen die op de markt gebracht werd door de Deense licentienemer Kabooki, moest de gebruiker een ‘Snapcode’ scannen op de app. De gebruiker zag dan op zijn telefoon een augmented reality shop, gemaakt van Legoblokjes, verschijnen. Daar kwamen de figuren van het merk tot leven. De gebruiker kon vervolgens op elk moment toegang krijgen tot deze winkel en de producten bestellen dankzij de geïntegreerde ‘Nu kopen’-functie.

Op de virtuele marktplaats stond ook een interactieve dj-installatie en een retro spelconsole.
 
Om buzz rond de actie te genereren opende Lego een pop-upwinkel in Londen, dichtbij Oxford Street. De winkel was slechts 24 uur open en was volledig wit en leeg, met uitzondering van een paal, waarop de Snapcode in dikke letters te zien was. Dankzij de code konden bezoekers toegang krijgen tot de virtuele winkel. Het is de eerste keer dat een merk exclusief gebruikmaakt van Snapchat om zijn producten te verkopen.

Het initiatief is interessant, aangezien het merk de 186 miljoen personen die elke dag inloggen op de app kon bereiken. De meerderheid van de gebruikers gebruikt augmented reality op de app (gemiddeld 70% speelt dagelijks met een of andere vorm van deze technologie). Via de actie kon Lego ook millennials aan zijn merk binden. Deze jongeren die de meerderheid van de Snapchat populatie uitmaken, waren namelijk de doelgroep van de kledinglijn.

Archief / BRANDS