Fr

BRANDS

Maxi mengt zich in conversaties van internetgebruikers (Focalys)

Donderdag 4 April 2019

Maxi mengt zich in conversaties van internetgebruikers (Focalys)

In Canada heeft supermarktketen Maxi zijn eigen platform gelanceerd op het gespecialiseerde kanaal Giphy. Het biedt er GIFs aan die gekoppeld zijn aan het merkuniversum en die te gebruiken zijn op de sociale media: fruit en groenten in de vorm van humoristische personages, visuals uit de reclamecampagnes of slogans van het merk die aangepast kunnen worden naargelang de context.

De pagina zal regelmatig worden bijgewerkt met content die is geïnspireerd op de campagnes en op andere onderscheidende kenmerken van het merk. Het initiatief wordt gepresenteerd als een wereldprimeur in de wereld van food retail; het stelt internetgebruikers in staat om plezier te maken onder elkaar en dit door middel van het universum van Maxi. Het voordeel voor het merk is dat zijn boodschappen heel het jaar lang gratis worden gedeeld. Het is alleszins een strategie die snel vruchten heeft afgeworpen, aangezien het kanaal meer dan 4,1 miljoen views genereerde, amper twee weken nadat het online was gegaan.

Archief / BRANDS