Fr

BRANDS

Wunderman herpositioneert MediaMarkt

Donderdag 4 April 2019

Wunderman herpositioneert MediaMarkt

Zoals reeds aangekondigd, verandert MediaMarkt van baseline: ‘Ik ben toch niet gek’ maakt plaats voor ‘Jawadde dadde’. De nieuwe baseline komt uit de koker van Wunderman Thompson Antwerp dat ook instaat voor een nieuwe imagocampagne. Doelstelling is aantonen dat MediaMarkt zoveel meer biedt dan product- en prijspromoties. Het wil zich voortaan ook positioneren met straffe services en een winkelbeleving die je volgens Wunderman doet twijfelen of je eigenlijk niet in een pretpark rondloopt.

De nieuwe positionering wordt vertaald in tv- en radiospots. De spots tonen aan in welke mate de producten en diensten van MediaMarkt het leven leuker maken. De rebranding wordt ook zichtbaar in de talloze touchpoints: de winkels, de website, e-mails, toiletpapier, kartonnen dozen, de zakken, flyers, inpakpapier, de verplichte tatoeage voor medewerkers, cadeaukaarten, enz.
 
Yannick De Bièvre, Head of Marketing bij MediaMarkt: “De nieuwe baseline vat perfect samen wat mensen moeten voelen als ze in contact komen met MediaMarkt. Elke keer als een klant met MediaMarkt in contact komt, moet hij onze nieuwe aanpak ervaren en voelen dat we zijn dag echt leuker gemaakt hebben. Daarom gaan we de komende jaren ook vernieuwende services lanceren om onze klanten te blijven verrassen en elk touchpoint een extra touch of joy te geven.”

Archief / BRANDS