Fr

CREATIONS

Air en TBWA goed geplaatst in het Good Report 2018

Donderdag 4 April 2019

Air en TBWA goed geplaatst in het Good Report 2018

’s Werelds beste CSR-campagnes voor 2018 zijn bekend. Ze worden vermeld in het Good Report dat elk jaar opgesteld wordt door ACT Responsible, in samenwerking met WARC Rankings. Tot de best genoteerde bureaus en campagnes behoren Air en TBWA die respectievelijk op de 22ste en 23ste plaats staan. ‘Trump’, de advertentie van Air voor Amnesty en ‘Not Fair BnB’ van TBWA voor Solidarité Grand Froid staan respectievelijk op de 37ste en 11de plaats in de rangschikking van de beste campagnes.
 
Wat die categorie betreft, neemt ‘Trash Isles’ van AMV BBDO Londen voor LadBible & Plastic Oceans Foundation de eerste plaats voor zijn rekening. ‘Prescribed to Death’ van Energy BBDO Chicago voor de National Safety Council staat op twee, gevolgd door ‘No Conditions Apply - Sindoor Khela’ van FCB Ulka Mumbai voor The Times of India. Verder bestaat de top vijf uit ‘Destination Pride’ van FCB/SIX Toronto voor PFLAG Canada en ‘Touching Masterpieces’ van Geometry Praag voor de NeuroDigital for National Gallery of Prague.
 
BBDO New York is het meest bedreven bureau als het gaat om campagnes voor het goede doel, gevolgd door AMV BBDO London en Colenso BBDO Auckland. Logischerwijze is BBDO het ‘Most successful Networks promoting good causes 2018’, voor FCB en J. Walter Thompson.
 
Last but not least overheerst Amnesty International de rangschikking van de adverteerders, voor het WWF en Greenpeace. Verrassend genoeg staat P&G op vier.

Archief / CREATIONS