Fr

CREATIONS

Bonka Circus kijkt kijkt voor VSV

Maandag 1 April 2019

Bonka Circus kijkt kijkt voor VSV

Aan de start van het nieuwe motorseizoen lanceren Bonka Circus en de Vlaamse Stichting Verkeersveiligheid een nieuwe motorrijderscampagne. Die bestaat uit 2 delen: een grootschalige campagne gericht naar automobilisten en een doelgroepgerichte campagne naar motorrijders.

De campagne vertrekt vanuit een parodie op Temptation Island (‘Je hebt kijken en kijken kijken’) en werd op gang getrapt met teasende baanaffiches langs de kant van snelwegen en gewestwegen. Op de baanaffiches stond enkel de cryptische boodschap: ‘Je hebt Kijken en je hebt Kijken Kijken’. Dat zette meteen de gesprekken op sociale media in gang, en ook kranten vroegen zich af wat de link is tussen Temptation Island en Verkeersveiligheid. Een week later volgde dan het antwoord, ook in baanaffiches: ‘Kijken Kijken om elke motorrijder te zien’. Die boodschap wordt ondersteund door radiospots (het werk van ThinknTalk) en social video.

Motorrijders kunnen dan weer terecht bij een motorexpert voor al hun vragen en problemen rond motorrijden. Het nummer 015/64.10.86 biedt hun een rechtstreekse lijn aan met SOS Peter, de motorexpert voor motorrijders, die hen kan helpen bij al hun problemen, van rijvaardigheid tot verkeerstechnische vragen.

Archief / CREATIONS